Direct na de Tweede Wereldoorlog werden er Nederlandse militairen ingezet tijdens de onafhankelijkheidsstrijd in het toenmalige Nederlands Indië. Hier wordt de kist met daarop de Nederlandse vlag naar de laatste rustplaats van de gesneuvelde militair gebracht.