Direct na de Tweede Wereldoorlog werden er Nederlandse militairen ingezet tijdens de onafhankelijkheidsstrijd in het toenmalige Nederlands Indië. Her ziet men het toegangsbord aan de poort van het kamp waar de 2e compagnie van het 61e regiment gelegerd was. Op de achtergrond staat het hoofdkwartier van het regiment.