Een foto van het vingerafdrukken nemen bij de gemeente voor het persoonsbewijs. Op 14 oktober 1940 besloten de Secretarissen Generaal tot invoering van de legitimatieplicht. Vanaf deze datum moest men zich legitimeren met een paspoort of met een distributiestamkaart, dat als voorbereiding diende voor het creeren van de persoonsbewijzen, waar de gemeente dan een pasfoto ...