De N.B.S. hield op 14 juli 1945 haar afscheidsparade op het Wilhelminaplein te Leeuwarden. De parade werd afgenomen door Prins Bernhard, de staf van de Canadese Strijdkrachten en de lokale overheden. Prins Bernhard en zijn chauffeur komen bij het kantoor van de burgemeester aan.