Direct na de Tweede Wereldoorlog werden er Nederlandse militairen ingezet tijdens de onafhankelijkheidsstrijd in het toenmalige Nederlands Indië. Hier passeert het troepenschip de 'Johan van Oldebarnevelt' de gedenknaald aan het einde van het Suezkanaal.